Správcovia


Správcovia. Administrátori. Rooti. Sú mozgom a imunitným systémom siete GJH. Keď niečo nefunuguje promptne to opravia. Ak ich napadne nejaké vylepšenie, rýchlo ho urobia. Ak sa uživateľovi vyskytne problém, radi pomôžu. Skrátka, bez nich by to tu nefungovalo. Avšak aj oni sú len ľudia (ja viem, je to šokujúce) a majú len obmedzený čas na vás. Preto treba urobiť všetko pre to, aby museli riešiť čo najmenej nepodstatných otázok a aby ich mohli riešiť čo najrýchlejšie.
Tu je stručný návod ako na to:

Kedy ísť za správcom

Administrátori majú limitované zameranie. Ideme za nimi len s problémami z oblasti techniky a s ničím iným.
Problém najprv skúsime vyriešiť sami alebo sa poradíme so zručným spolužiakom alebo pedagógom.

Ako sa rozprávať so správcami

Pri komunikácii so správcami dodržujeme nasledujúce jednoduché pravidlá:

  1. Pred tým ako prídem do rootvne, viem aký mam problém.
  2. Pri popise daného problému som špecifický(notebook mi neštartuje do windows) a detailný(ukazuje len čiernu obrazovku s podtržítkom).
  3. Ak sa problém začal vyskytovať po konkrétnom čase, poviem ho presne(piatok po tretej hodine; nie: minulý týždeň)
  4. Ak problém zahŕňa nejakú inú osobu poviem jej meno(Jožko Mrkvička; nie: Peťa z 4.A)
  5. Poviem, čo som už vyskúšal a akým presným výsledkom(skúšal som si zmeniť pozadie naspäť na to moje ale po reštarte bolo znova celé čierne)

Správny popis problému urýchľuje jeho riešenie, šetrí čas aj nám aj vám.

Príklady otázok:

Dobrá otázka/podnet:
Nejde sa mi prihlásiť, píše mi to, že account expired. Včera cez piatu hodinu to ešte bolo OK. Neviete čo je s tým?

Zlá otázka/podnet:
Nejde mi wifi. Ani minulý týždeň mi nešla. Len občas.

Blbá otázka/podnet:
Na druhom na chalanskom vécku nie je toaleťák.



Copyright (C) 2015-2016 Jakub Veselý & Lenka Koplíková, built using UIKit

ipv6 ready

Verzia 3.0