Správcovia. Administrátori. Rooti. Sú mozgom a imunitným systémom siete GJH. Keď niečo nefunguje, promptne to opravia. Ak ich napadne nejaké vylepšenie, rýchlo ho urobia. Ak sa uživateľovi vyskytne problém, radi pomôžu. Tvrdo a poctivo pracujú, aby všetko fičalo tak, ako by malo, a ty si si mohol napríklad cez školskú wifi stiahnuť prezentáciu, odovzdať úlohy do Classroomu, alebo pozerať TikTok videá a iné kratochvíle. Skrátka, bez nich by to tu nefungovalo.
Avšak aj oni sú len ľudia (ja viem, je to šokujúce) a majú len obmedzený čas na vás. Preto treba urobiť všetko pre to, aby museli riešiť čo najmenej nepodstatných otázok a aby ich mohli riešiť čo najrýchlejšie.
Tu je stručný návod ako na to:
Administrátori majú limitované zameranie. Ideme za nimi len s problémami z oblasti techniky a s ničím iným.
Problém najprv skúsime vyriešiť sami alebo sa poradíme so zručným spolužiakom alebo pedagógom.
Pri komunikácii so správcami dodržujeme nasledujúce jednoduché pravidlá:
Správny popis problému urýchľuje jeho riešenie, šetrí čas aj nám, aj vám.
Príklady otázok:
Dobrá otázka/podnet:Nejde sa mi prihlásiť, píše mi to, že account expired. Včera cez piatu hodinu to ešte bolo OK. Neviete čo je s tým?
Zlá otázka/podnet:Nejde mi wifi. Ani minulý týždeň mi nešla. Len občas.
Blbá otázka/podnet:Na druhom na chalanskom vécku nie je toaleťák.
Copyright (C)
2024 Petra Bertová
2015-2021 Jakub Veselý & Lenka Koplíková, built using UIKit
Verzia 4.0